Yemen Tohum Firmaları
Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz

Gönderen Konu: Yemen Tohum Firmaları  (Okunma sayısı 2146 defa)

Koray ÖZEN

  • Yönetici
  • Teknik Destek
  • *****
  • İleti: 256
  • www.Tohumcular.com www.facebook.com/EgeTohum
Yemen Tohum Firmaları
« : 21 Mayıs 2012, 15:03:56 »
.
Patates tohumu üretimi ana konularıdır.
Dünya bankası 1997 yılında başlayıp 2004 de sonlanan bir Tohum ve Tarım Hizmetleri projesi yapmıştır. Proje ayrıntıları aşağıda ki gibidir.
 Orjina ingilizce döküman linki : http://www-wds.worldbank.org/external/default/WDSContentServer/WDSP/IB/2005/01/03/000160016_20050103140907/Rendered/PDF/29813.pdf



                                              Belgesi
                                           Dünya Bankası




                                       RESMİ KULLANIM İÇİNDİR




                                                                                  Rapor No: 29813-YEM




                             UYGULAMA TAMAMLAMA RAPORU
                                         (IF-N0340 PPFI-Q0400)




                                                  A AÇIK

                                                 KREDİ

                               US $ 14.3 milyon BEDELLİ

                                         YEMEN CUMHURİYETİ

                                                  İÇİN


                         TOHUM VE TARIM HİZMETLERİ PROJESİ



                                           29 Aralık 2004




Su, Çevre, Sosyal ve Kırsal Kalkınma Bölümü
Orta Doğu ve Kuzey Afrika Bölgesi




Bu belge, kısıtlı bir dağılıma sahiptir ve sadece onların performans alıcılar tarafından kullanılıyor olabilir
resmi görev. İçeriğinde aksi Dünya Bankası'nın izni olmadan açıklanamaz.


                                 KUR DEĞERLERİ




                                    (Efektif Döviz Kuru)




                                   Para Birimi = Yemen Riyali (YR)
                               Yemen Riyali 1.00 = US $ 184
                                        US $ 1.00 = Yemen Riyali 0.005




                                         MALİ YILI
                                   1 Ocak - 31 Aralık




                            KISALTMALAR




ALAN Tarımsal Araştırma ve Yayım Kurumu
Tarımsal Kalkınma AOAD Arap Teşkilatı
ASC Tarım Hizmetleri A.Ş.
GAC Genel Tarım Kooperatifi
Planlama ve İzleme gdpm Genel Müdürlüğü (MAWR arasında)
Bitki Üretim İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü Genel Müdürlüğü (MAWR arasında)
Yemen GOY Hükümeti
GKRY'nin Genel Tohum Çarpma Şirketi
Tarım ve Sulama MAI Bakanlığı
Tarım ve Su Kaynakları Bakanlığı MAWR
Maliye Bakanlığı Maliye Bakanlığı
Planlama ve Uluslararası İşbirliği MOPICMinistry
STK Sivil Toplum Kuruluşu
NSB Ulusal Tohum Kurulu
OVSC Soğan / Sebze Tohum Merkezi
PAD Proje Değerlendirme Dokümanı
PSR Proje Durum Raporu
PSU Proje Destek Birimi
PSCo Patates Tohum Merkezi / Şirket
SASP Tohum ve Tarım Hizmetleri Projesi
Özelleştirme için SCP Yüksek Kurulu
SMC Tohum Çarpma Merkezi / Kurumlar
Tarım Kooperatifleri UAC Birliği
VSCo Sebze Tohum Şirketi




                               
  Başkan Yardımcısı: Christiaan J. Poortman
                               Ülke Direktörü Emmanuel MBI
                                 Sektör Direktörü Letitia A. Obeng
              Görev Takım Lideri / Görev Yöneticisi: Naci Ebu Hatim


                                  YEMEN, CUMHURİYETİ
                           Yemen - Tohum ve Tarımsal Hizmetler








                                         İÇİNDEKİLER







                                                                              Sayfa No
1. Proje Veri 1
2. Anapara Performans Değerleri 1
3. Gelişme Hedefleri ve Tasarım Değerlendirme ve Kalite girişi 2'de
4. Amaç ve Çıkışları 4 Başarılar
5. Başlıca Faktörler Uygulama ve Sonuç 9 Etkileyen
6. Sürdürülebilirlik 10
7. Banka ve Borçlu Performans 10
8. 12 Öğrenilen Dersler
9. Ortağı Yorumu 13
10. Ek Bilgiler 14
Ek 1. Anahtar Performans Göstergeleri / Günlükler Çerçeve Matrisi 15
Ek 2. Proje Maliyetleri ve Finansman 16
Ek 3. Ekonomik Maliyet ve Yararları 18
Ek 4. Banka Girişleri 19
Ek 5. Bileşenleri 21 Amaç / Çıkış Başarı Puanları
Ek 6. Banka ve Borçlu Performans 22 Oy
Ek 7. Destekleyici Belgeler 23 Listesi
Ek 8. Borçlunun Değerlendirme Raporu 24


Proje No: P039171 Proje Adı: Yemen - Tohum ve Tarımsal Hizmetler
Ekip Lideri: Naci Ebu Hatim TL Adet: MNSRE
ICR Türü: Intel Core ICR Rapor Tarihi: 29 Aralık 2004








1. Proje Veri
                   Adı: Yemen - Tohum ve Tarımsal Hizmetler L / C / TF sayısı: IF-N0340; PPFI-Q0400
   Ülke / Anabilim Dalı: YEMEN Bölge CUMHURİYETİ: Orta Doğu ve Kuzey
                                                                                                     Afrika Bölgesi




        Sektör / Alt sektör: Tarımsal pazarlama ve ticaret (% 57); Tarımsal yayım ve
                            araştırması (% 37); Merkezi hükümet idaresi (6%)
                  Tema: Kırsal hizmetleri ve altyapı (P); Kırsal piyasaları (P); Küçük ve
                            orta ölçekli işletme desteği (P); özel için Altyapı hizmetleri
                            sektörün gelişimi (S); kırsal politikalar ve kurumlar (S)








  KEY Orijinal TARİHLER Güncel / Revize
           PCD: 1995/10/20 Etkili: 1998/02/09
     Değerlendirme: 1997/07/18 MTR: 2000/12/06
      Onay: 1997/08/21 Kapanış: 2003/06/30 2004/06/30












    Borçlu / Uygulayıcı Kuruluş: YEMEN / PROJE DESTEK BİRİMİ HÜKÜMETİ; HÜKÜMETİ
                                           YEMEN / TARIM VE SULAMA BAKANLIĞI
                      Diğer Ortaklar:




Değerleme Cari PERSONEL
Başkan Yardımcısı: Christiaan J. Poortman Kemal Derviş
Ülke Müdürü: Emmanuel MBI Inder Sud
Sektör Yöneticisi: Luis F. Constantino M. Salah Darghouth
ICR Ekip Lideri: Naci Ebu Hatim Mohamed N. Benali
ICR Birincil Yazar: Naci Ebu Hatim, Sati Achath;
                                Madhu Nair








2. Anapara Performans Değerleri




(HS = Yüksek Derecede Tatmin Edici, S = Yeterli, U = Yetersiz, HL = Çok Muhtemel, M = Muhtemel, BM = Unlikely, HUN = Yüksek Derecede Muhtemel,
HU = Çok Yetersiz, H = Yüksek, SU = Önemli, M = Modest, N = İhmal)




                           Sonuç: S
                      Sürdürülebilirlik: L
   Kurumsal Gelişme Etkisi: SU
                 Banka Performansı: S
            Borçlu Performans: S








                                                      QAG (varsa) ICR
                                  Girişte Kalite: S
                     Herhangi Bir Zamanda Riski Proje: Hayır


3. Girişte Kalkınma Hedefleri ve Tasarım Değerlendirme ve Kalite




3.1 Orijinal Amaç:




Tohum ve Tarım Hizmetleri Projesinin ilk amacı (SASP) tarım geliştirmek idi
Yemen toplam tarım alanının yaklaşık yüzde 14 üzerinde kurak ve sulanabilir bitkilerinin verimliliği
(Tam gelişimini 190.000 ha'lık - yıl 10). Proje kapsamında bu amaca ulaşmak için bir strateji
adapte çeşitleri, gübre ve tohum temini ve kullanımı için sürdürülebilir bir sistem geliştirmekti
diğer girdiler. Bu hedefe doğru ilerleme izlenir ve artışların temelinde değerlendirilir oldu
üstün çeşitleri ve gübre yeterli miktarda kaliteli tohum kullanan çiftçiler büyük mahsul verimleri.




Amacı açıkça ülkenin sosyal ve ekonomik kalkınma için önemli, ifade ve gerçekçi edildi
ölçek ve kapsam. Ayrıca zamanında ve Borçlunun ihtiyaçlarına uygun oldu. Sonuçlarına dayanarak
Bu projenin hazırlanmasında bir parçası olarak 1996 yılında Banka tarafından yürütülen kapsamlı sosyal değerlendirme,
kırsal çiftçi ve saha teknisyenleri çoğu tohum kalitesinden memnun değildi. Çiftçiler edildi
sabitlemek için verimsiz kamu kuruluşlarına ve güvenilmez tarımsal girdileri tüccarlar fazlaca güvenerek
tohum ve diğer tarım girdileri. Onlar da çiftlik girdileri bir güvenilmez tedarik muzdarip edildi ve
hizmetleri. Bu proje mevcut tekel söküm tarafından özel sektörün geliştirilmesi üzerine odaklanmıştır
tarımsal girdi ve hizmet kaynağı.




Proje Yemen (Rapor için Banka'nın Ülke Destek Stratejisi (CAS) ile uyumlu idi
19 Ocak 1996 tarihinde Yönetim Kurulu tarafından tartışılan No.15286-YEM). Projenin önemli bir amacı desteklenen
CAS, sürdürülebilir doğal ve insan kaynakları gelişimi teşvik yani. Sürdürülebilirlik ve
doğal kaynakların geliştirilmesi ve yönetimi ile ilgili getirilmesi için öncelikle oldu
tarımsal çeşitlilik, farklılıkların bakım ve girdilerin kullanımı artmıştır. Desteklenen proje
adapte çeşitlerin geliştirilmesi ve arazi ve su kaynaklarının kullanımının verimliliğini artırarak bu amacı.
Proje için Öncelik CAS ve Kamu Harcama Gözden hem de kurulmuştur. Proje
tarımsal verimliliği arttırmak için hükümetin hedefi gerçekleştirmek için önemli bir araç olduğunu ve
Nüfusun yüzde 70'i ve yoksul yüzde 84 yaşadığı kırsal bölgelerde gıda güvenliği.




Proje aşağıdaki faydaları öngörülen: (a) Tarımsal üretimin artması: en somut
parası önemli kurak ve sulanabilir bitkileri üretiminin artmasını ve verimi oldu; kırsal (b) Stabilizasyon
gelirler: üstün kalite ve daha iyi adapte çeşitleri tohum mahsul veriminin stabilize ve azaltacak
rainfed çiftçilere ürün kaybı riski, (c) doğal kaynakların daha iyi yönetimi: daha yüksek ve
Güvenli rainfed tarımsal üretim ve tarım gelirlerini çiftçiler taşımak için ihtiyacını azaltacak
doğru daha fazla sulu tarım veya koruma giden marjinal topraklarına kırpma genişletmek ve
doğal kaynakların daha verimli kullanımı; yönetim bütçesi (d) Azaltılmış basınç: verimli ve
üç tohum merkezlerinin ticari işletme devlet bütçesinden bu transferler azaltacak
kurumlar ve (e) Büyükşehir verimlilik ve tohum ve girdileri artan özel sektör katılımını
sektörler: politika tedbirleri, yasal reformlar ve kapasite geliştirme çiftlik için rekabetçi fiyatlar neden olacaktır
girdiler.




3.2 Revize Amaç:




Hedefleri revize edilmedi.




3.3 Orijinal Bileşenler:




Projenin tüm projenin amacı elde edilmesine ilişkin aşağıdaki dört bileşenden oluşuyordu:












                                                     - 2 -


Bileşen I: Özel Sektör Tanıtım ve Tohum / Gübre Kalite Kontrol: (US $ 0.300.000: 2%
toplam proje maliyeti). Bu bileşen Genel tarafından uygulanan üç ana faaliyetleri oluşuyordu
Yeni bir politika (a) Yürürlük ve uygulama gibi: Bitki Üretimi (İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü) Müdürlüğü
yasal ve kurum çerçeveler, tohum ve gübre sektörlerinde artan büyüme amacıyla ve
Özel sektörün kendi daha fazla katılımını teşvik etmek; bilgileri (b) Karşılık ve teşvik
mali yardım yararlanmak yatırım ve almak için özel sektör Ulusal sağlanan
Yatırım Kanunu ve yeni Tohum Yasası. Bu bileşen kapsamında, finansman teşvik için sağlanan
tohum ve gübre sektörlerinde özel işletmelerin katılımı yanı sıra üstün kalitede kullanımı
çiftçiler tarafından tohum ve sağlayan bir tohum ve gübrelerin kalite kontrol sistemi (c) Kuruluş
Tarım ve Sulama Bakanlığı (MAI), denetlemek ve tohum ve gübre ile ilgili bu etiket doğrulamak için
konteynerler içeriğe doğru olsaydı.




Bileşen II: Tohum Geliştirme Desteği: (US $ 5.300.000: toplam proje maliyetinin% 37)
Projenin finansmanı: (a) Kıdem tazminatı ödemeleri, devlet finansmanı yoluyla, personel tarafından gerekli değildir
Patates Tohum Şirketi (PSC0); Soğan / Sebze Tohum Merkezi / Şirket (OVSC) ve (Genel Tohum
Çarpma Corporation (GKRY'nin); test amaçlı (b) Etkinlikler, seçme ve üstün arazi geliştirme
ırklar ve tahıllar, patates, soğan ve sebze bitkilerinin adapte çeşitleri hizmet sözleşmeleri aracılığıyla sahip
kamu ve / veya özel operatörler ve verimliliği artırmak ve operasyon ticarileştirmek için (c) Çabaları
mevcut üç tohum merkezleri (PSCo ve OVSC) iki ve için PSCo ve OVSC hazırlamak ve
özelleştirme.




Bileşen III: Girdi Tedarik Pazarlama Kanalları Genişleme: (US $ 8.0 milyon: toplam 56%
proje maliyeti). Bu bileşen, bir girdi alma / besleme sektörlerde teşvik ve giriş finanse: (i) bir
mali açıdan kendi kendine yeten kamu kurumu, Tarım Hizmetleri A.Ş. (ASC) ve (ii)
Genel Tarım Kooperatifi (GAC) oluşturulması Tarım Birliği tarafından kurulan
Kooperatifleri (UAC) Yemen genelinde çiftçilerin temsil eden bir Sivil Toplum Kuruluşu (STK).
Aynı zamanda, GAC ve ASC giriş besleme sektörlerde faaliyet göstermesine izin özellikle, bu finanse
ulaşım ekipmanları, araçları, depolama tesisleri, eğitim ve teknik yardım gibi temini
Gübre 16.000 ton.




Bileşen IV: Proje Proje Destek Birimi (PSU) Uygulama-Kuruluş: (US $ 0,7
milyon: toplam proje maliyetinin% 5). Proje ilgili proje yürütme kurumları tarafından hayata geçirildi
mal, iş, hizmet ve izleme tedarik için PSU desteği ile.




3.4 Revize Bileşenler:




Bileşenleri revize edilmedi.




Girişte 3,5 Kalite:




Tatmin edici. Kalite Güvence Grup tarafından girişinde kalitesi hiçbir resmi değerlendirmesi yapıldı
(QAG). ICR tatmin edici ve iyi düşünülmüş olarak proje olmak girişinde kalite gördüğü.




Daha önce belirtildiği gibi, proje hedefi CAS ve hükümetin öncelikleri ile uyumlu idi ve
Tarım sektörünün önemli ihtiyaçlarını bir araya geldi. PSU yardımıyla, proje tasarımının kalitesi
Projenin öncelikli hedefi karşılamak için genellikle yeterli. Projenin hazırlanması, majör risk sırasında
Sektörde önceki projelerde öğrenilen faktörleri ve dersler proje tasarımına dahil edildi. Içinde
Ayrıca, alternatif proje tasarımlarını kabul edildi. Geniş paydaş istişareler ve katılımcı












                                                     - 3 -


Proje hazırlama sürecinde önemli girişinde kalite ve hazır katkıda. Hızlı Kırsal
Değerleme ve Çiftçiler İhtiyaçları Değerlendirmesi da hazırlanması esnasında gerçekleştirilmiştir. Bu anketler vardı
Tarım için tarımsal girdi ve konuda özel sektörün durumu anlamak için tasarlanmıştır
pazarlama. Dolayısıyla projenin iki anketin sonuçları tasarlanmış ve uyumlu olmak
sosyo-kültürel bağlam.




Proje varlıklar fiziksel (San'a, Dhamar, Seiyun) izole edildi. Ayrıca, bazı kurumlar vardı
STK'lar (GAC) ve diğer yüksek devlet regüle sistemleri (GKRY'nin, PSCo, Sebze Tohumu vardı
Şirketi (VSCo), İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü. Bu durumun altında, bu sistemler arasındaki hibridizasyon fikri olmak
tek bir şemsiye altına MAI ve bağışçılar için yararlı oldu. Bu nedenle, PSU oluşturuldu.




Çevre üzerinde hiçbir olumsuz etkileri projeden beklenen, ne de yol bekleniyordu
Yerleştirme veya yerli halkların etkiler. Değerlendirilmesi, seçimi ve büyük arazi ırkların korunması
Yemen yerel tahılların yerel genetik biyolojik çeşitliliğin korunmasına katkıda bekleniyordu.
Haşere ve hastalık-dayanıklı çeşitler geliştirerek, proje kimyasal kullanma ihtiyacını azaltmak amaçlanmıştır
pestisit ve insektisitlerin, hangi çevre üzerinde olumlu bir etkiye sahip olacaktır




4. Amaç ve Çıkışları Başarı




4.1 Sonuç / hedefin başarı:




Genel olarak, proje hedeflerine sonucu tatmin edicidir. Proje büyük ölçüde tüm gerçekleştirilir
onun hemen kalkınma hedefleri. Aşağıdaki Tablo'da gösterildiği üzere, tüm performans göstergeleri belirtildiği
Proje Değerlendirme Dokümanında (PAD) önemli ölçüde bir araya geldi ve genellikle aşılmıştır.




SASP Verim Bileşenleri için Anahtar Performans Göstergeleri




      Gösterge Güncel PAD Projelendirilmiştir
     27.0 48.2 VSCo-Miktarı
     Satılan Tohumlar (ton)
     VSCo-Ortalama soğan 84,0 408,0
     verim (ton / hektar)
     Yumrular 14.2 29.4 PSCo-Üretim
     (Ton / hektar)
     PSCo-Kalite tohum 1800,0 3465,0
     Üretim (ton)
     GKRY'nin-Hayır. çeşitleri 8.0 13.0
     serbest
     Tohumları 1500.0 1540,0 arasında GKRY'nin-Miktarı
     üretir (ton)
     GAC-Hayır. üyesi 30.0 51.0 arasında
     kooperatifler kuruldu
     Kaynak: VSCo, PSCo, GKRY'nin ve GAC nihai raporları Çıkarılan




Bir anket Mart / Nisan 2004'de yürütülmüştür (2001 yılında yapılan iki temel anketlere dayanmaktadır ve edildi
         1 /








Üretimi üç agro-ekolojik bölgeleri temsil eden 10 valilikler 238 çiftçiye 2002)
buğday, sorgum, darı, mısır, arpa, patates, soğan, vb altında üç tarım sistemleri (sulu,
) yağmurla beslenen ve ek. Anket genel olarak, çiftçiler, memnun, belirtti












                                                    - 4 -


GKRY'nin, PSCo ve VSCo ürünlerin kalite ve verimlilik. Çiftçilerin yaklaşık% 35 dahil
anket geliştirilmiş tohum kullanılarak yapıldı ve% 61 kimyasal gübre kullanımı ve / veya organik gübre edildi. 
Aynı ankete göre sorgum, buğday, patates ve soğan verimlilik ortalama artış, belirtilen
yıl içinde, gelişmiş tohum ve gübre / gübre kullanırken 2003,% 100,% 100,% 99 ve% 91 idi
sırasıyla, sulama altında. Sorgum ve buğday için, ek sulama altında% 93 ve% 92 idi
ve altında% 61 ve% 60 sırasıyla kurak. Geliştirilmiş sulanan buğday, patates gelen net kar oranı
ve soğan sırasıyla,% 53,% 38 ve% 79 idi. Iyileştirilmiş tohum kullanımı eğilimi artıyor
Özellikle sulama kaynaklarının mevcut valilikler.




Proje ölçüde zamanında Tarımsal girdilerin kullanılabilirliği ve istikrar katkıda bulunmuştur
girdi fiyatları. O zamana göre GKRY'nin, PSCo ve VSCo gelen tohum yanı sıra gübre verilir. Için
Örneğin, projenin Amonyum Sülfat 14.000 ton ve Potasyum Sülfat 1.000 ton verilir.
Özel sektör tarafından ithal ile bu müdahalelerin etkisi üzerinde gübre fiyatları stabilize
bu malların uluslararası fiyatlar ile başabaş ulusal düzeyde,.




Hükümet Desteği: Ayrıca VSCo ve PSCo için azaltılmış bütçe transferi yol projesi.




 Destek Miktarı
 (YR M) 1998 1999 2000 2001 2002 2003
VSCo 2,0 2,9 4 0 0 0
PSCo 4.4 8.2 2.3 0 0 0
Kaynak: VSCo ve PSCo Nihai Raporlar (2004)




Proje öncesinde çiftçilere yeterli tarımsal girdiler, özellikle gübre, alamadım ne zaman
Onlara gerekli. Onları almak bile, iki ya da üç kez gerçek fiyat ödemek zorunda kaldı. Sayesinde
11 şube ve birçok bayi var ASC, ve 50 üye ilköğretim kooperatif ile GAC
Ülkenin her yanına dağılmışlardır projenin tüm yıl mevcut tarımsal girdi yapmasını kolaylaştırdı
etrafında. Bu yine de bu iki varlık ile rekabet özel bayi ektir. Bu geniş
rekabetin makul fiyatlarla girdilerin durumu bakımından çiftçilerin yararlanmıştır. Projesiydi
Ayrıca tohumların grupları sınırlı sayıda hakim tekelinin kırılması için enstrümantal ve
hizmetler ve organize çim kök düzeyinde kuruluşlar sağlanmasında önemli bir rol oynar ve
Tarımsal girdilerin dağıtılması. Proje aynı zamanda kurumlar arasında takım ruhunu ve huzur getirdi
ortak bir anlayış ve ortak hedeflere ulaşmak için birbiri ile sözleşme.




Başka bir yararı nedeniyle mali PSCo, VSCo ve ASC bütçe transferi ortadan kaldırılması
Kendine güven, ve üretim maliyetlerinin azalması nedeniyle GKRY'nin için hükümet bütçesinin azaltılması.
Ayrıca, proje onlara izin kamu şirketlerinin / kurumlar içine tohum varlıkları dönüştürme yardım
idari ve mali sistemlerinde reform ve onun personeli azaltmak için. Buna ek olarak, proje yardım
GAC oluşturulması. Sonuç olarak, bu varlıklar çiftçilerin ihtiyaçlarına daha duyarlı hale gelmiştir. Sayesinde
Tarımsal Araştırma ve Yayım Kurumu (ALAN) ve Aden Üniversitesi ile sözleşme
Projenin kendi tohum bakım, çeşitli test ve seçimi ve sosyal yardım programları geliştirmek için yardımcı oldu.
Projenin ömrü boyunca, ALAN (Bohouth 13, 14, ve 15, buğday çeşitleri bir dizi yayımladı
Hadramout ve Seiyun) ve Aden Üniversitesi (Ziir, Saif, Sorgum varities serbest katıldı
Bukr ve Baini). Proje ayrıca bu kuruluşların kendi itibarını geri yardımcı oldu.




1 / detaylar için metodoloji, her vilayette dört bölgenin bir örneğe dayanarak değerlendirmek ve edildi
üç tarım sistemi altında verimleri kayıt. Verim Fiziksel ölçümler yapılır ama verim değil
ulaşılan her vilayette kullanılabilir ulusal istatistik verileri ile karşılaştırıldı.
















                                                       - 5 -


Tohumculuk Kanununun gerçeği-in-etiketleme hükmün İcra kalitesi çiftçiler daha kendinden emin bir hale
tohumların satın alma onlar edildi. Bu da üretim maliyet azaltılmış ve kar arttı.
Ba-fateem soğan çeşitleri yüksek kaliteli tohum durumu belirgin artış izin daha
dolayısıyla bu soğan çeşididir büyümek ve çiftçilere yüksek tüketici talep ve yüksek fiyatlar yararlanmak
Bu çeşitli alınamadı.




Çiftçilerin çalışma öğrenmek için tüm tohum şirketleri ve araştırma kurumları için ek bir boyut verdi
nesiller boyunca var deneyimlerinden. Tarımın geleneksel uygulamalar ile birleştiğinde Yeni fikirler
çiftçiler için değil, aynı zamanda uygulayıcı kurumlar için değil sadece yararlı olduğunu kanıtladı.




SASP için bir zorunluluktur yağmurla beslenen tarım stratejisinin gözden geçirilmesine dikkat çekmiştir
de ülke olmak. Bu tohumlar geleneksel sistemler teşvik için bir sosyal yardım programı yürütülmüştür
Tüm rainfed alanları kapsayacak şekilde yeterli bir zaman vardı bu yana üretim, ama, beş ilçe ile sınırlı kalmıştır.
Proje aynı zamanda genel olarak kadınların kırsal alanlarda yardım ve yoksulluğun azaltılmasına doğrudan katkıda
erkekler göç olarak özellikle yağmurla beslenen sistemlerde, kadınların bu sistemlerde ana oyuncular nerede
Yemen ya da komşu ülkelere şehirler.




Bileşenleri tarafından 4.2 Çıkışlar:




(I) Özel Sektör Tanıtım ve Tohum / Gübre Kalite Kontrol:




(A) İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü, bu bileşenin ilerleme sağlanması aktif oldu. Mevzuat ve kurumsal düzenlemeler
Proje kapsamında öngörülen yürütülen ve Tohumculuk Kanunu ve tüzük verilmesi dahil edildi
uygulanması faaliyete geçmiştir kararnameler. Ayrıca hazırlanmasında aktif rol oynadı ve
, özel kooperatif ve diğer ilgili güçlü temsilini Tohum Kurulu formülasyonu
ajansları. İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü özel sektör tanıtım stratejisi tasarım TV ve radyo programları (ve yayın oldu
malzemeler) farkındalık oluşturulması için. Bunlar düzenli TV'de çiftçilere parladı ve üzeri yayınlandı
radyo. İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü, kalite kontrol departmanı ile, ithal edilen ürünlerin kalitesi ve denetimli
Onlar özelliklere uyduğundan emin yaptı. Bu insanlar / aktif kuruluşlar için elverişli bir ortam yarattı
sektörü satın almak ve hiçbir sınırlama ile tohum ve gübre ve diğer tarımsal girdiler satmak.




Iyileştirilmiş tohum ve gerekli gübre ithalatı üretimi artış katkıda bulunmuştur
tarımsal ürünlerin üretim ve kalite. Çiftçiler hissediyorum iyileştirilmiş tohum ve tanıtımı
gübre tüm tahıllar ve sebzelerin 8-15 oranında verimlilik artışı sağlamıştır. Orada
İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü beri ithal gübre örnekleri ve tohum düzenli bir test sadece kuruldu
Projenin sonuna doğru laboratuar. 30 numune ithal birçok temsilcisi vardı
gübre ve tohum.




(B) PSCo ve VSCo Özelleştirme Özelleştirme için Yüksek Kurulu (SCP) tarafından kabul edildi
Ağustos 2004 ile ASC için ilerlemenin bir olmak önemli adımların atılmasının sonra iyice ilerliyor
şirketi.




Bu bileşen başarılması tatmin edici
















                                                      - 6 -


(Ii) Tohum Geliştirme:




Bu bileşen, tohumun gelişimi için elverişli bir ortam olarak tatmin edici hayata geçirildi
sektörü. Bu tarafından gösterilmiştir: (a) verilmesi ve onaylanması Tohum ve Gübre Kanunu ve
tüzük ve uygulama kararları; (b) Ulusal Tohum Kurulu (NSB) kurulması konusunda MAI tavsiyelerde
tohum ve gübre yönleri, (c) özerk tohum varlıkları (GKRY'nin, PSCo, VSCo) yaratılması; (d)
geliştirme ve ASC ve GAC aracılığıyla çiftlik girdileri ile ilgili ticaret ticarileştirilmesi ve (e)
bir dış kalite kontrol sistemi çeşitliliği Yayın Komitesi ve dağıtım canlandırılması.




Temel tohumların sürdürülebilir bir tedarik sağlamak için, GKRY'nin kendi tohumlarını bakım ve çeşitli testler vardır
ve değerlendirme programı. ALAN ile Tohum Bakım Sözleşme kaynağı sonuçlandı iken
Son dört yıl içinde geliştirilmiş tohum 3,420 kg, GKRY'nin, ek olarak, içerisinde 8,615 kg üretti
Aynı dönemde. Proje süresince, 13 tohum çeşitleri ALAN ve GKRY'nin tarafından geliştirilmiştir.
GKRY'nin nihai raporlarından derlenen veriler, PSCo ve VSCo yana, GKRY'nin tohum üretimi, gösterdi
1998 yılında projenin başlangıcında, 6.519 ton% 14 2004 yılında PAD hedef aşmıştı
yıl 10 için PAD hedefe yakın yaklaşık 25.000 hektarlık bir tahmini alanı kapsayacak şekilde
(2007) 28.000 ha.




Patates tohumları geliştirilmesi öncelikle PSCo tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu mali kendini% 100 olmuştur
destekleyici. Bu özel bir şirket olmak için gerekli tüm adımları geçti ve tarafından onay verildi
SCP Ağustos 2004 yılında özelleştirme. Şirketin çoğaltılması ve dağıtımı ile uğraşmaktadır
4,000 3,500 yılda geliştirilmiş tohum ton ve ulusal ihtiyaçları% 10 karşılamaktadır. Artırmak için
üretim ve verimlilik, şirketin temel patates tohumu sınırlı miktarda ithal etmektedir. Bu geliştirdi
ve kendi pazarlama stratejisi uygulamaya doğrudan ve mağazalardan veya aracılığıyla ürünlerini satıyor
tüm ülke çapında ajanları. PSCo çeşitli test alanında ALAN yakından çalışıyor ve
Baraka, Fabula, Pecasso ve Fifaldy: değerlendirme ve şu anda dört patates çeşitleri, yani uğraşıyor
Onlar uygunluğu ve yüksek verim için test edilmiştir sonra. Aynı zamanda bir ortaklığa girmiştir
bir tavuk mezbaha inşaatı için özel girişimci. 2004 yılı ilk çeyreğinde,
Şirket hakkında YR 28 milyon bir kar elde etti.




VSCo iyileştirilmesinde önemli bir rol oynadı ve geliştirilmiş yerel çeşitli soğan üretim genişletiyor
tohumları ALAN tarafından geliştirilmiştir. Satış (bitki yaklaşık yeterli 2004'de to15 tona ulaşan artış vardı
4.500 ha.) Ve yılda yaklaşık 40 ton azami üretim kapasitesine sahip. Üç ek olarak,
çeşitleri (Ba-fateem I, Ba-Fateem II ve Ba-Fateem Sarı), şirket geliştirme,
ve bir bamya genişletilmesi ve bir havuç tohumu çeşidi ve sağlam bir tohum bakım programı yürütmektedir
çeşitleri için kolları.




Bu bileşen başarılması tatmin edici




(Iii) girdi tedarik pazarlama kanalları Genişleme:




Proje tarımsal girdilerin sağlanması ile ASC ve GAC ile çok olumlu katkılarda
ve yedek parça kullanımı giriş ve genleşme ek olarak, fiyat stabilizasyon sonuçlanan
gübre yeni tip. Bu kurumların ikisi de tarımsal girdiler yapımında çok aktif olmuştur ve
şubeleri aracılığıyla tüm tarımsal üretim merkezlerinde kullanılabilir yedek parça ve tarım
Birincil kooperatifler. Projenin başlangıcından bu yana ithal toplam gübre miktarı hakkında 25.675 olduğunu
16.000 ton ile olumlu karşılaştırır ton proje kapsamında öngörülen.




Bu bileşen başarılması tatmin edici








                                                     - 7 -


(Iv) PSU:




PSU tatminkar Proje Uygulama Planı (PIP) başına olarak özetlenen sorumluluklarını yürütülür. 
Sekiz personel proje ekibi Banka'nın yönergeleri takip ve MAI kuralları dahilindeki faaliyetlerini koordine
ve yönetmelikler. Projenin başarılı bir şekilde uygulanması nedeniyle etkili için büyük bir parçası olduğunu
PSU işleyişi. Bu tüm yönleriyle tüm uygulayıcı kurumların teknik destek sağlamıştır
MAI aracılığıyla işleme konuları da dahil olmak üzere proje döngüsü, Planlama ve Uluslararası Bakanlığı
İşbirliği (MOPIC), Finans (MOF) ve koordinasyon Bakanlığı, işleme ve raporlama
Bank.




Bu bileşen başarılması tatmin edici




Getiri 4.3 Net Bugünkü Değer / Ekonomik oranı:




Mevcut verilere dayanarak, bir girişim bu tahmini göreli proje yararlarını yeniden tahmin yapıldı
değerleme at. Patates tohumu, soğan tohumu ve 1998-2000 için genel tohumluk merkezleri için Gelirleri
Bu açığı öngörülüyor olsa kadar% 43,% 33 ve değerlendirme tahmin değerlerinin% 89 olarak bulundu
sonraki yıllarda dar. PSCo ve VSCo hepsi kapsayacak ölçüde yeterli gelir elde
personel maaşları ve her yıl bir kar yapmak dahil olmak üzere maliyetleri. Yemen Hükümeti Sübvansiyon
(GOY) GKRY'nin kendi maliyetini karşılamak için ton başına yaklaşık% 50 düşürülmüştür.




Gübre ve tohum bileşenleri çiftçilere artan avantajları ile ilgili veriler yeni projeksiyonları esas alınarak
2004-2010 için 32 milyon dolarlık ve 8 milyon $ ekonomik faydaların Net Bugünkü Değeri göster
sırasıyla (ilgili finansal değerleri US $ 34 ve ABD $ 8.500.000 olarak tahmin edilmiştir), kullanırken,
yüzde 12 iskonto oranı olarak değerlendirilmesi yapıldı. Bu değerler öngörülen olumlu ile karşılaştırmak
Sırasıyla US $ 25,7 ve US $ 9,7 milyona finansal yararlar Net Bugünkü Değeri (ilgili
sırasıyla US $ 22,9 9,9 milyon ABD Dolar olan finansal tahminler) için ekspertiz tahmin
1997-2006 dönemine iliflkin küresel örtüşen. Üretim maliyetlerinin güvenilir bir yıl akıllıca tahminlerinin yokluğunda,
Dönüş revize Ekonomik Oranı (ERR) ve Geri Dönüş (İKO) İç Oranı hesaplanmamıştır.




Getiri 4.4 Finansal oranı:




Bölüm 4.3 'e bakınız




4.5 Kurumsal gelişme etkisi:




Tohum ve Tarımsal gübreler Kanunu. Temmuz 1998'de Tohum ve Gübre Kanunu'nun yürürlüğe girmesi
Bu projenin başarısına katkıda. Bu Kanun iyileştirmeyi hedefleyen ve artan üretim edildi
tarım sektörü ve çiftçilerin tarımsal girdi ve kullanım erişimi sağlıyor. Kendi
uygulanması ve yürürlüğe sürekli büyüme ve tarımın gelişmesine vesile oldu
Yemen.
















                                                    - 8 -


GKRY'nin. Bir şirket haline GKRY'nin arasında yaratılış başarılı ama onun yönetimini geliştirdi sadece
Ayrıca, etkili yaptı. Çalışma ortamı ve teknik kapasite büyük ölçüde düzeldi.
ALAN Kombine faaliyetlerinin daha GKRY'nin faaliyetlerini güçlendirmiş ve yol açmıştır
geliştirilmiş tahıl tohumları durumu ve bakım (tarım yaklaşık% 80 teşkil eden
geniş tarım toplumuna Yemen için çıktılar. Onların etkisi ötesinde uzun devam etmesi muhtemeldir
Özellikle MAI / MOF gelen sürekli fon ile bu proje hayat.




PSCo ve VSCo. Ticarileştirilmesi ve PSCo ve VSCo müteakip özelleştirme yol açmıştır
bu ithal etmek gerek kalmadan, ülkenin çeşitli bölgelerine sebze tohumları verimli teslim
İki mal. Gelecekte, bu şirketlerin adapte üstün mevcut büyük miktarda yapacak
rekabetçi fiyatlarla sebze tohumu çeşitli mallar için çeşitleri.




ASC ve GAC. Ticaretle ilgili durumu ve geliştirilmesi ve ticarileştirilmesi
gübre gibi tarımsal girdileri piyasa fiyatlarının istikrarı, makine ve yedek parçaları
tarım sektöründe daha fazla rekabete yol açtı. Tarım yaklaşık% 75 istihdam
Kırsal kesimde nüfusun. Bu projenin kurumsal etkisi üzerinde çok büyük bir değeri vardır
bir bütün olarak ülke için yararlanıcılar ve paydaşlar. GKRY'nin tarafından yapılan bir araştırmaya (Mart
2004) organik gübre büyük ölçüde yerel çeşitlerin verim düzeldi doğruladı
buğday ve sorgum, böylece yoksul kırsal hanelerin önemli sayıda yararlanan.




5. Başlıca Faktörler Uygulama ve Sonuç Etkileyen




Hükümetin veya uygulayıcı kurumun kontrolü dışındaki 5.1 Faktörler:




(A) gübre fiyatı uygulama döneminde dalgalı petrol fiyatları etkilendi. Bu
da proje için bir yerde ihale süreci seti etkiledi. (B) 2002 ve 2003, şiddetli kuraklık yılında
Yemen'de kaynak gibi çeşitli olarak sözleşmeli programlar, bazı ve sonuçlarını etkilemiştir
% 80 rainfed sektörü için çeşitlerin durumu etkileyen geleneksel tohum sistemleri,. (C) Banka'nın
ihale prosedürleri özellikle gibi uluslararası ihaleler için, anlaşılamamıştır edildi
uluslararası borsa fiyatlarına bağlandı gübre temini. Fiyatlarındaki ani değişiklikler
karışıklık ve alımlarında daha fazla gecikmenin getirdi. (D) Ara sıra sivil bozuklukları
kırsal yararlanıcılara girişlerin normal teslim etkiledi. Uygulanması Sık transferi
Çeşitli bölgelerde boyunca personel de gereksiz gecikmelere neden.




Devlet kontrolü genellikle tabi 5.2 Faktörler:




MAI incelemesine tabi olan bazı büyük sözleşmeler nedeniyle zayıf önemli gecikmeler yaşanmıştır
Banka satın alma kurallarına ihale yönleri ve aşinalık eksikliği kapasitesi. Bu oldu
sık sık düşmanlık ve MAI ve PSU personeli arasındaki gerginlik ile birleştiğinde olumsuz etkilemiştir
uygulama hızı.




Ajans kontrolü uygulanması için genellikle konu 5.3 Faktörler:




Uygulayıcı kurumlar sayıda imza dahil faaliyetlerini koordine güçlükleri vardı
ihale için gereklidir. Ayrıca, kurumlar arasında belgelerin hareket, yavaş ve sonuç olarak yapıldı
Banka raporların sunulması ertelenmişti.




5.4 Maliyetler ve Finansman:










                                                      - 9 -


Değerleme tahmin olarak projenin toplam maliyeti, ABD 14.300.000 $ oldu. Banka US $ 12,1 finanse
milyon TL (% 84,6), ve GOY yerel maliyetlerin (% 15.4) US $ 2.2 milyon eşdeğeri katkıda bulundu.




6. Sürdürülebilirlik




Sürdürülebilirlik değerlendirmesi için 6.1 Gerekçe:




Muhtemelen. O GOY düşünüldüğünde halen hem mali hem de, sektöre verdiği desteği sürdürmeye kararlıdır
önemli politika reformları, sürdürülebilirlik muhtemeldir. Proje arasında güvene dayalı bir ilişki teşvik etti
tohum şirketleri ve müşterileri. Daha fazla vurgu kaliteli tohum üreten şirket yere,
daha duyarlı müşterileri olacak.




Proje sonrasında geliştirilmiş tohum arzının sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla, gerekli sermaye ihtiyacı
şirketler üç programlarının uygulanması devam sağlamak için GOY kaynaklardan sağlanacak
doğrudan ve böyle ALANI ve üniversiteler gibi uygun kurumları ile sözleşmesi yoluyla. MAI bir belirtmiştir
Bu projenin ötesinde gerekli mali kaynaklara sahip GKRY'nin sürdürmek için güçlü bir bağlılık. Ayrıca,
MAI, ileriye devam etmek kabiliyetini sürdürmektedir 2005 bütçesinde GKRY'nin için fon onayladı
Hangi tohum üretiminde pazarda rekabet için daha kıskanılacak bir konuma GKRY'nin yerleştirir.




Yeterli finansman ve yeterli derecede eğitilmiş personel İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü başarısı için reçete olacaktır. MAI gerekir
devam finansmanı ile uygulanabilir bir kurum İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü yapımında takip. Tohum Kanunu İcra ve
icra takip edilmesi gerekir.




GOY politikası kendi kendini finansman olarak tohumculuk sektörünün sahip olmaktır. PSCo ve VSCo zaten özelleştirilmiştir.
Bu her ne kadar temel gıda bitkileri tohum üreten GKRY'nin, hala GOY sübvansiyonlar alıyor
proje ömrü boyunca% 50 oranında azaltıldı. Gibi (bkz. bölüm 4.3) gelişmiş finansal getiriler gösterdiği
hükümet desteği sürekli pazar bozmayacak şekilde azaltılması ve GKRY'nin olması bekleniyor
beş yıl içinde özelleştirilmiştir.




Normal işlemler için 6.2 Geçiş düzenlemesi:




Bkz. Bölüm 6.1




7. Banka ve Borçlu Performans




Banka
7.1 Krediler:




Tatmin edici. SASP belirlenmesi, hazırlanması ve değerlendirilmesi konusunda Banka'nın performansı oldu
tatmin edici. GOY kalkınma önceliklerinin ve Banka'nın CAS ile projenin tutarlılık oldu
güvence verdi. Tasarlarken ek olarak, Banka, derinlemesine sosyolojik yönleri ve yerel sorunları ele
projesi. Iyi bir beceri karışımı uyumlu bir ekip ile, projeye state-of-the-art uzmanlık getirdi
tasarım, esneklik ve yerel ihtiyaçlara yanıt sağlayan.




Hazırlık ve değerlendirme sırasında, Banka hesaba proje tasarımının yeterliliğini ve tüm önemli aldı
gibi teknik, mali, ekonomik ve kurumsal tedarik dahil ve alakalı yönleri
finansal yönetim. Buna ek olarak, Banka, projenin riskleri ve yararları ve sürekli değerlendirilir
hazırlık ve değerlendirme sırasında Borçlu ile iyi çalışma ilişkileri zevk. Geniş
topluluk, metropol, eyalet ve ulusal düzeyde paydaş danışma ve son derece üretken ve
uygulanmasını çok değerli olduğunu kanıtladı olma süreci başlatmıştır.












                                                    - 10 -


7.2 Denetleme:




Tatmin edici. Projenin uygulanması sırasında Banka performansı tatmin edicidir.
Yeterli bütçe ve personel kaynakları tahsis edildi ve proje yeterince gözetim ve yakından
izlenir. Proje uygulamasının altı yılda, bir ile 12 denetim misyonları vardı
yılda iki misyonları ortalama. Buna ek olarak, Banka ekibi ile ortak değerlendirmeleri üstlendi
uygulayıcı kurumlar. Banka'nın müşteri ilişkileri çok samimi ve verimli oldu. İnceleme ekipleri
tarım dahil uzmanlar, özelleştirme, finansal yönetim, tedarik, ekonomi, sosyoloji
ve inşaat mühendisliği. Dış danışmanlar proje bileşenleri belirli yönleri için kullanılmıştır.
Geliştirilmiş yorum misyonları Banka Borçluya içinde MAI katılımı, devletin ve ajans temsilcileri
yapıştırma ve daha iyi anlaşılması ve uygulanması darboğazları süratle çözünürlük. Bu, aynı zamanda
adına kurumsal ve saha konularında teşvik karşılıklı işbirliği ve destekleyici öğrenme
teknik konular ve Banka prosedürleri uygulayıcı kurumlar.




Mutabakat düzenli hazırlanır ve gönderilir işaretleme bekleyen sorunları ve edildi
eylemler için kriterler vurgulamış. Bu sorunlara GOY ve uygulayıcı kurumlar uyarılmak
zamanında proje yürütme ve kolaylaştırılmış ilaçları. Proje Durum Raporları (PSRs) gerçekçi
Projenin performans geliştirme hedefleri ve projenin başarısı açısından hem de yüksek
uygulanması. Uygulanmasında gecikmeler meydana zaman, Banka'nın görev ekibi tanımlamak için başardı
somut adımlar ve düzeltici eylemler için zaman çizelgesi. Banka projenin yeterince dikkat
muhtemel kalkınma etkisi. Tavsiye kalitesi ve takip kararlaştırılan eylemler yeterli oldu.
Kredi sözleşmeleri ve ilaçlar etkili uygulanmıştır.




Yemen'de Resident Misyona Banka fonksiyonlarının ademi Banka, hızlı sağlanan
yanıtı ve takip. Banka personeli ihtiyaç duyulan değişiklikler düşündüren esneklik gösterdi
uygulanması. Onlar GOY ve uygulayıcı kurumlar ile yakın işbirliği içinde çalıştı ve onlara sağlanan
teknik danışmanlık da dahil olmak üzere kapsamlı bir yardım. Uygulanması, ayrıca Banka'nın erken evrelerinde
Bu tür satın alma ve ödeme gibi belirli konular üzerine çalıştaylar gerçekleştirilmiştir; sonunda
Proje, bir paydaş çalıştayı projenin deneyimlerini paylaşmak amacıyla yapılmıştır.


7.3 Genel Banka performansı:


Tatmin edici. Genel olarak, Banka performansı proje hazırlama, değerlendirme sırasında tatmin edici ve
uygulanması.




Borçlu
7.4 Hazırlanışı:


Tatmin edici. Projenin hazırlanmasında Borçlunun performansı tatmin edicidir. 
Borçlu Proje hedeflerine bağlılık gerekli düzeyde görüntülenir ve kapalı
tasarım yeterliliği ve gibi tüm önemli yönleriyle, teknik, kurumsal, mali, ekonomik,
Paydaş taahhüdü dahil olmak üzere çevresel ve sosyolojik etkenler. GOY yetkilileri ve personeli
uygulayıcı kurumlar dolu, devamlı Bankası'nın proje ekibi ile yakından çalıştı
işbirliği ve coşku.

7.5 Devlet uygulama performansı


Tatmin edici. GOY uygulama performansı tatmin edicidir. Bu sürekli olarak devam








                                                      - 11 -


uygulaması boyunca taahhüt. Genel uygulanmasından sorumlu olan MAI,
Proje, üst düzey politikacılar ve deneyimli yöneticileri oluşuyordu. Onlar alarak çok duyarlı
düzeltici önlemlerin uygulanması ve olağanüstü operasyonel konularla ilgili etkili olmuştur.
Inceleme ve onay uygun düzeylerde yeri, mali sorumluluk genellikle vardı ve takip
gözlenmiştir ve bunların tahakkuk önce harcamalarının yetkili edildi ve dokümantasyon oldu
periyodik olarak gözden geçirilmesi için düzgün muhafaza. Projenin herhangi bir karşılık fon muzdarip değildi
sorunlar, GOY zamanında düzeltici önlemler aldı ve uygun bütçe hükümleriyle yapılmış gibi. Düzenli
Banka'nın denetim misyonları MAI ve devlet düzeyindeki yetkililerin katılımıyla güvenini takviye
birçok konu, bazı anlık bir uygulayıcı kurumlar ve yardım süratli çözünürlük arasında
saha düzeyinde kendisi. Katılan kişilerden Denetim raporları genellikle mevcut veya sadece peşindeydiler
hiçbir büyük hesap sorunları nedeniyle tarih ve vardı.




7.6 Uygulayıcı Kuruluş:




Tatmin edici. Proje koordine PSU, performansı tatmin edicidir. Bu sağlanan
proaktif uygulama darboğazları hafifletmek için takip. PSU çok iyi organize ve etkili oldu
tedarik, ödeme, ilerleme raporları ve proje uygun kayıtları muhafaza içinde ele.
Onlar Banka'nın tavsiye alıcı ve toplantı talep açısından son derece işbirlikçi idi
kriterler ve süreler. Ancak, Bölüm 5.3 'de belirtildiği gibi, PSU ile koordinasyon zorlukları vardı
satın alma faaliyetleri için diğer kurumlar.


7.7 Genel Borçlu performans:




Tatmin edici. Borçlunun genel performansı tatmin edicidir.




8. Öğrenilen Dersler



Sektör ile ilgili dersler:

(A) Yemen'de model ve yağmur dağıtım yanı sıra sıcaklık bir bölgeden değişir
    Diğer. Bu eşsiz mikroiklim durumun uygulanması sırasında dikkate alınmalıdır
    çeşit geliştirme ve test faaliyetleri için gelecekteki projelerde sahne.




(B) follow-on projelerinde, Yemen'de tarım yaklaşık% 60 rainfed koşullar altında olduğunu göz önünde
    yağmurla beslenen tarım fazla önem verilmelidir.




(C) yerel çeşitlerin üretiminde ve yayımında karşılaşılan çiftçi kooperatiflerinin kullanılması olduğunu kanıtladı
    Bu proje kapsamında verimli. Çiftçi topluluklar ile deneyimlerini paylaşmak etkili olmuştur
    GKRY'nin personel ve Sorgum, Millet ve Mısırın yerel arazi ırkların kaynağını gelişmekte. Eğitim
    tohum üretimi yönlerini bazı kooperatifler ile bağlı yerel topluluklar içinde yardım
    Yerel malzeme kullanılabilirliğini ve satış difüzyon süreci.




(D) projenin uygulanmasında çiftçi kooperatiflerinin kullanımı ve uzantısı personelin eğitimi
    yoksul kırsal hane ve yararlanıcılar için olumlu değişiklikler yaptı. Bu kavram, genişletilmelidir
    ve diğer sektörlerde ve aynı zamanda ulusal düzeyde çoğaltılır. Tarımsal iyi ve mükemmel vardır
    kendi üyelerine hizmet seçilmiş kişiler tarafından yönetilen primer kooperatifler. Bununla birlikte,
    tek kişilik gösterileri veya Tarım Kooperatifi, örneğin, siyasi yönelimli kooperatif vardır
    Birliğin köklü ve güçlü bir siyasi odaklı değildir.












                                                      - 12 -


(E) VSCo daha da başarılı agresif pazar odaklı program geliştirme tarafından geliştirilmiş olabilir. 
    uluslararası pazarlama uzmanının hizmetlerini pazarlama aşmak için şirket yardımcı kiraladı
    sorunlar ve yerel ve uluslararası kanalları genişletmek düzenli olarak kullanılan yapılmalıdır.




Dersler Uygulama ile ilgili.




Faaliyetleri sınırlı sayıda (a) Basit ve yalındır tasarım ve odaklı yaklaşım katkıda
    Projenin başarısı için. Proje aynı zamanda da güçlendirme çiftçilerin önemini
    taban seviyesinde.




(B) Banka, Borçlu olan tedarik alaka ve önemi ayarlıyoruz açıklamak ve gerektiği
    uygulama gecikmeleri önlemek amacıyla ödeme prosedürleri.




Projenin uygulanması kaydetmeden önce (c) tohum / gübre hukuk için çerçeve ayarlanması
    iyi tohum sektöründe katılımcılar için yasal bir temel olarak sağlayan yıllık zaman.




(D) Bu projede, kurumsal yapı çok karmaşık. Beş uygulayıcı ortaklar altında vardı
    PSU şemsiye. Bu uygulayıcı birimlerin merkezi Dhamar bulunan ve edildi
    Seiyun. PSU Banka ve MAI ile faaliyetlerini koordine etmek ve yönetmek için, bir özenli aldı
    Özellikle projenin erken aşamalarında iş tüm ortakların ortak ve pürüzsüz gelinceye kadar
    Projenin giriş ve çıkışların anlamak. Basit kurumsal yapının yer koymak gerekir
    Bu tür bir işlem.




(E) proje ve GOY politikasının uyumlulaştırılması ve reform hedefleri süreklilik başarısı için kritik olan
    proje.




(F) Bu gibi yenilikçi bir proje için, kalite kontrol yakından izlenmesi olması önemlidir
    ve kooperatiflerin yetkilerin uygulanması.




9. Ortağı Yorumlar




(A) Borçlu / uygulayıcı kuruluşu:




Ek 8 Bkz




(B) Cofinanciers:




N / A




(C) Diğer ortaklar (STK'lar / özel sektör):




N / A




10. Ek Bilgi








A. Banka ICR Takımı şu üyelerden oluşuyordu:




Naci Ebu Hatim (Görev Ekip Lideri)
Dr Ahmed Abdel-Aziz Ahmed (Tohum Üretim Yönetimi Uzmanı)












                                                    - 13 -


Madhu Nair (Danışman)
Sati Achath (Danışman)




Kronolojik sırayla projenin Ekip Liderleri B. Listesi:




(A) Bay Mohamed N Bin Ali
(B) Sayın Naci Ebu Hatim




C. Kişiler ICR hazırlanması için röportaj:




Sayın Naci Ebu Hatim (Görev Ekip Lideri)
Bay Mohamed N. Bin Ali (Önceki Görev Ekip Lideri)
Sayın Arbi Ben Achour (Sosyal Bilimci)




Bay Abdul Mowmen Hazza (PSU Direktörü)
Dr Ahmed Abdel-Aziz Ahmed (Tohum Üretim Yönetimi Uzmanı)
Sayın Adbul Aziz Alyousifi (PSU Finans Direktörü)
Salim Elhaj (PSU Satınalma Müdürü)
Sayın Abdo Mohammed Al-Saggaf (Genel Müdür, GKRY'nin)
Bay Abdul Bassit Al-Aghbari (Müdür Yardımcısı, GKRY'nin)
Sayın Abdullah M Ba-Asher (Genel Müdür, ASC)
Sayın Amin Belfast (Genel Müdür), VSCo
Bay Dia Eldeen El-Saggaf (Mali ve Pazarlama Müdürü, VSCo)
Bay Mohamed Yardım Al-Nuseiri (Başkan, GAC)
Dr Abdul Wahed O. Mukred (Başkan Yardımcısı, ALAN)
Dr Mohamed Noaman Sellem'in (Yönetmen, ALAN)
Bay Essam Moh. Al-Kohlani (Genel Müdür, PSCo)
Sayın Ali El-Rawdi (Müdür Yardımcısı, PSCo)
Bay Abdul Hafid Karhash (Genel Müdür, DGPP)
Sayın Abelel Rahman ElAnsi (Müdür, QCD)
Sayın Abdullah H. Al-Paramparça (Bakan Yardımcısı, Planlama ve Uluslararası İşbirliği Bakanlığı)
Sayın Hashem Awnallah (Asst. Bakan Yardımcısı, Planlama ve Uluslararası İşbirliği Bakanlığı)
















                                                  - 14 -


Ek 1. Anahtar Performans Göstergeleri / Günlükler Çerçeve Matrisi




Sonuç / Etki Göstergeleri:
                                                                    1
            Gösterge / Matriks son PSR Güncel / Son Tahmin Projelendirilmiştir
Tohumlarının VSCo-Miktar (ton) 27,0 48,2 Satılan
VSCo-Ortalama soğan verimi (ton / ha) 84 408
VSCo-Devlet Desteği (milyon / Riyali) 0 0
Yumrular PSCo-Üretim Ekim 2003 14,2 29,4
(Ton / hektar)
PSCo-Kalite tohum üretimi Oct 2003 1800 3465
(Ton)
PSCo-Devlet desteği (milyon / Riyali) 0 0
GKRY'nin-Hayır. çeşitleri 8 13 yayımladı
Tohumların GKRY'nin-Miktar (ton) 1500 1540 üretir
Yağmurla beslenen alanlarda (ton) 1 1 GKRY'nin-ortalama verim
                                                   2.2 2.3
Sulanan alanlarda GKRY'nin-Ortalama verim (ton)




Gübre ASC-Miktar 4000 4000 (ton) satılmış
Gübre GAC-Miktar 2003 4000 4000 sattı
GAC-Hayır. kooperatiften 30 51
kurulmuş
İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü-Özel sektör tanıtım tv / radyo 4 2
Tohum / gübre örneklerinin 30 30 İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü-Analiz
2003








Çıktı Göstergeleri:
                                                                    1
            Gösterge / Matriks son PSR Güncel / Son Tahmin Projelendirilmiştir
                                                  N / A
















Projenin 1End
















                                                      - 15 -


Ek 2. Proje Maliyetleri ve Finansman




Bileşeni tarafından Proje Maliyeti (Milyon ABD doları eşdeğeri)
                                                           Değerleme Yeni / Gerçek yüzdesi
                                                           Tahmini Tahmini Değerleme
                       Bileşen US $ milyon ABD $ Milyon
A. Tohum ve Giriş Kalite Kontrol ve Güvence (İlaç Eczacılık Genel Müdürlüğü) 0.30 0.20 67
B. Tohum Geliştirme Desteği
Patates Tohum Merkezi 1.20 0.80 67
Soğan / Sebze Tohum Merkezi 1.60 1.10 69
Tahıl Tohumu Çarpma Merkezi 2.50 2.10 84




Girdi Tedarik Pazarlama Kanalları C. Genişletme
Girdi Malzemeleri - ASC 5.30 5.30 100
Girdi Malzemeleri - GAC 2.60 2.10 81




D. Proje Destek Birimi (PSU) 0.70 0.60 86
Toplam Temel Maliyet




Toplam Baz 14.20 12.20 Yükle
 Fiziksel Riskler 0.00 0.00 0
 Fiyat Kefaletler 0.10 2.10 2.100
                         Toplam Proje Maliyeti 14.30 14.30
                   Toplam Finansman Gerekli 14.30 14.30
















Satın Alma Düzenlemelerine Göre Proje Maliyetleri (Milyon ABD doları eşdeğeri olarak) *








  Harcama İhale Yöntemi İhale Yöntemi
  Kategoriler
                            Değerleme Güncel / Son Tahmin Tahmin
                  ICB NCB Diğer NBF Toplam ICB NCB Diğer NBF Toplam
1 Works - 0,7 0,1 0,1 0,9 0,7 0,7
2. Eşya 7,8-1,4 9.2 6.4 0.7 2.0 9.1
4 Hizmetler 2,9 0,3 3,2 2,5 2,5
5 Çeşitli. 1.0 1.0 2.0 2.0
Toplam 7,8 0,7 4,4 1,4 14,3 8,4 1,4 4,5 14,3
















  * Not: NBF = Banka (paralel eş-finansman kapsamında sağlanan unsurları içerir finanse
  prosedürler, güven fonları altında danışmanları, herhangi bir ayrılmış tedarik ve diğer
  çeşitli öğeleri). "Diğer" başlığı altında listelenen öğeleri ve detayları için ihale düzenlemeleri
  arasında NBF olarak listelenen öğeleri tabloya dipnotlarda açıklanması gereken.












                                                - 16 -


Bileşeni tarafından Proje Finansmanı (Milyon ABD doları eşdeğeri)
                                                                                     Değerleme yüzdesi
       Bileşen Değerleme Güncel / Son Tahmin Tahmin
                           Banka Govt. CoF. Banka Govt. CoF. Banka Govt. CoF.
a) Özel Sektör 0,20 0,06 0,00 0,20 0,07 100,00 100,0 116,7 0,0
Tanıtım ve
Tohum / Gübre Kalite
Kontrol
b) Tohum Geliştirme 4,20 0,50 0,00 4,00 1,00 0,00 95,2 200,0 0,0
Destek
Girdi 7.20 c) Genişletme 0,03 0,70 7,30 1,05 101,4 3500,0 0,0
Tedarik Pazarlama
Kanallar
d) Proje Uygulama 0,70 0,60 0,00 0,60 0,08 0,00 85,7 13,3 0,0
















                                                 - 17 -


Ek 3. Ekonomik Maliyet ve Yararları








                             Akışlar Bugünkü Değeri
                       Ekonomik Analiz Finansal Analiz
                  Değerleme Yeni Tahminler Değerleme son tahminler




                                                  Bölüm 4.3 'e bakınız




Faydaları
Maliyetleri




Net Faydalar
IRR / NBD
















                                        - 18 -


Ek 4. Banka Girişleri




(A) Görev:
Kişilerin Proje Döngüsü sayılı ve Özel Performans Değerlendirme Aşaması
                                     (Örneğin 2 Ekonomistler, 1 FMS, vb) Uygulama Geliştirme
                   Ay / Yıl Toplamı Özel İlerleme Amaç




 Tanımlama / Hazırlık
              1995/09/12 4 ESAS tarımcı /
                                             ÇEKİRDEK SİSTEM UZMANI
                                             (1); iktisatçı (2);
                                             Tarımcı (1)
              1995/11/16 3 tarımcı (1); İHTİYAÇLAR
                                             DEĞERLENDİRME UZMANI
                                             (1); tohum sistemleri
                                             UZMANI (1)
              1996/05/04 5 agronomisti (1);
                                             Ekonomist / FİNANSAL
                                             ANALYST (1); SEED
                                             SİSTEMLERİ UZMANI (1);
                                             PAZARLAMA UZMANI (1);
                                             Tarımcı (1)
              1996/08/09 1 Economist (1)




 Değerlendirme / Müzakere
              1996/11/10 4 SR. Tarımcı (1);
                                             Ekonomist (1); TOHUM
                                             MEVZUAT /
                                             ÜRETİM
                                             UZMANI (1); YASAL &
                                             KURUMSAL
                                             UZMANI (1)
              1997/03/31 3 SR. Tarımcı (1);
                                             ÜST HUKUK MÜŞAVİRİ
                                             (1), üst düzey ödeme
                                             MEMUR (1)








 Gözetim




              1997/12/10 3 PROJE SORUMLUSU (1); SS
                                             SR.AGRICULTURIST (1); PR.
                                             FAALİYETLER MEMURU (1)
              1998/06/11 2 PR.OPERATIONS MEMURU SS
                                             (1) SR. Tarımcı (1)
              1998/12/05 2 GÖREV TAKIM LİDERİ (1); SS
                                             ÇEKİRDEĞİ UZMANI (1)
              1999/05/06 2 ÇEKİRDEĞİ UZMANI (1); GÖREV SS
                                             TAKIM LİDERİ (1)
              1999/11/16 2 TEKNİK UZMANI (1); SS
                                             ÇEKİRDEĞİ UZMANI (1)
              2001/06/07 3 Görev Ekip Lideri (1); SS
                                             ; Agronomisti (1) KURŞUN
                                             PROC. UZMANI (1)












                                              - 19 -


               2001/12/15 1 GÖREV TAKIM LİDERİ (1) SS
               2002/06/20 5 GÖREV TAKIM LİDERİ (1); SS
                                           ; Agronomisti (1) KURŞUN
                                           AĞRI KURŞUN. Iktisatçı (1);
                                           SATINALMA MEMURU (1);
                                           SOSYAL BİLİM (1)
               2003/05/13 3 SR. FAALİYETLER MEMURU SS
                                           (1); ALIMI
                                           UZMAN (1);
                                           SATINALMA MEMURU (1)
               2003/12/22 3 TTL (1); DANIŞMANI (1); SS
                                           Agronomisti (1)
               2004/06/14 5 MİSYON LEADER (1); SS
                                           SATIN ALMA UZMANI
                                           (1); SOCIOLIGIST (1); FM
                                           UZMAN, BAŞVURUNUZ (1);
                                           ENGINEER DANIŞMANI (1)








 ICR
               7/04 3 Görev LEADER (1);
                                            DANIŞMANLARI (2)












(B) Personel:




       Proje Döngüsü Sahne Güncel / Yeni Tahmin
                                 No Personel hafta US $ (000)
  Tanımlama / Hazırlık 15.94 57.4
  Değerlendirme / Müzakere 40.67 146.4
  Denetleme 112,12 330,0
  ICR 2.46 23.5
  Toplam 171,19 557,4
















                                            - 20 -


Ek 5. Bileşenleri Amacı / Çıkış Başarı Puanları




(H = Yüksek, SU = Önemli, M = Modest, N = İhmal, NA = Uygulanamaz)
                                            Değerlendirme
   Makro politikalar H SU MN NA
   Sektör Politikaları H SU MN NA
   Fiziksel H SU MN NA
   Finansal H SU MN NA
   Kurumsal Gelişim H SU MN NA
   Çevresel H SU MN NA




Sosyal
            Yoksulluğu Azaltma H SU MN NA
            Cinsiyet H SU MN NA
            Diğer (Lütfen belirtiniz) H SU MN NA
   Özel sektörün gelişimi H SU MN NA
   Kamu sektörü yönetimi H SU MN NA
   Diğer (Lütfen belirtiniz) H SU MN NA
ALAN büyük ölçüde yeni sözleşmelerin yanı sıra GKRY'nin ile ekip sayesinde faaliyetlerini yeniden canlandırıldı
araştırma faaliyetleri
















                                                       - 21 -


Ek 6. Banka ve Borçlu Performans Karnesi




(HS = Yüksek Derecede Tatmin Edici, S = Yeterli, U = Yetersiz, HU = Çok Yetersiz)








6.1 Banka performansı Değerlendirmesi




   Ödünç HS SU HU
   Denetleme HS SU HU
   Genel HS SU HU








6.2 Borçlu performansı Değerlendirmesi




   Hazırlık HS SU HU
   Hükümetin uygulama performansı HS SU HU
   Uygulama ajansı performans HS SU HU
   Genel HS SU HU
















                                                    - 22 -


Ek 7. Destekleyici Belgelerin Listesi








1. Aide-Memoires, Back-to-Office Raporlar ve Proje Durum Raporları.




2. Proje İlerleme Raporları.




3. Danışman Çalışma Raporları proje kapsamında finanse edilmektedir.




4. Yemen için Personel Değerlendirme Raporu / Proje Değerlendirme Dokümanı: Tohumlar Ve Tarımsal Hizmetler
   Projenin Temmuz 18, 1997 (Rapor No 16268 YEM) tarihli.




5. Ek 8: Ağustos 2004 tarihli Borçlu Değerlendirme Raporu.
















                                               - 23 -


Ek 8 Ek. Borçlunun Değerlendirme Raporu




Hazırlanışı:




Yemen Cumhuriyeti Hükümeti erken aşamalarında IDA misyonu ile faaliyet işbirliği
proje tanımlama, hazırlama ve değerlendirmenin. Çeşitli proje varlıklar üzerinde çalışmalarını kolaylaştırdı
proje tasarımı. Bu borçlulara stratejisi adresleme gibi projenin sahiplik duygusu açıktı
Hangi tohum sektörünün belirgin zayıflıklar ve motivasyon geliyor üzerinde de, yeniden yapılanma için kuruldu
ve destek hizmetleri. Varolan belgenin hükümetin proje üzerinde açık olduğunu gösterir
niteliksel ve niceliksel genişleme hedefleri. Projenin sadelik ve şeffaflık
Herhangi IDA yeniden yapılandırılması reform programlarını karşılamak için hükümetin isteği katkıda bulundu.




Kalkınma Hedefleri ve Çıkışları Başarıları:




Genel olarak geliştirme amaçları başarıyla elde edilmiştir. Nicel ve nitel
göstergeleri olarak belirlenen hedeflere ulaşmış ve çoğu aşılmıştır. Projenin kişilerin çoğu vardı
güçlendirdi. Kurumsal kapasitelerin gerekli çıkışları sürdürmek ve elde başardık. Orada
çoğu için yararlanıcılar (çiftçiler / kooperatif / topluluklar) güçlü katılımı ve etkisi
Proje, proje çıktılarının üretimi veya kullanımı yoluyla faaliyetleri.




Hedefleri hükümetin öncelikleri ile uyumlu ve onlar arasında ulaşılabilecek vardı
ünite kapasitesinin yanı sıra IDA'nın ülke yardım strateji uygulamaktadır. Tüm proje faaliyetlerinin
ortak bir kalkınma hedefine ulaşmada hedef alındı.




Proje tohum ve çiftçilerin kullanımına girişleri yapmak için geliştirilmiş sürdürülebilir bir sistem yarattı.




a. Özel sektör Promosyon:
MAI yasa ve oluşumu tarafından, Tohum Yasaları enacting tarafından tohum ortamı oluşturmak ve vermek başardı
hükümet ve özel sektör hem de motive edilmesi için etkin bir Ulusal Kalite Kontrol departmanı
ve tohum iş ve ilgili girişleri yanı sıra, Ulusal Tohum Kurulu girmeye teşvik etti.
Tohum kampanyaları multi-medya kullanılarak bilginin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması yoluyla ele alındı
yaklaşım. Için meclis prosedürleri gibi olumsuz bu sorunu etkilenen bazı gecikmeler vardı
Tohumculuk Kanunu consu geçen med lobi ve müzakerelerin bir sürü. Ulusal tohum için de ekipman
laboratuar inceleme uzun bir süreçten geçmek zorundadır.




b. Tohum Geliştirme Desteği "
Projenin bu bileşeni kapsamında, proje cumhurbaşkanlığı kararıyla üç tohum merkezleri yeniden yapılandırılmıştır. 
Bu varlıklar iki hükümetin bütçe desteği vardı son iki varlık aşağı getirildi
şirketlerin yeniden ve özelleştirme sürecinde. Özelleştirme Yüksek Kurulu
(SCP) Temmuz 2004 31 olarak bu şirketlerin ihale için onayladı. GKRY'nin altında da gitti
hedeflerine ulaşmak için mümkün olan önce sıkı bir reform programı. Üç tohum destekleyici birimler azalır
% 50 daha fazla ve artık ticari tahrik bazda faaliyet onların personeli tarafından.




c. Girdi Tedarik açıklaması:
Proje iki ticari kuruluşlar Genel Tarım Kooperatifi ve Ziraat tohum geliştirilmiştir
Ana girdilerin fiyatlarının durumu ve istikrar özel sektör çaba omuz Corporation'ın
gibi gübre, makine. ASC özelleştirme sürecinin tüm aşamaları ve bekleyen var
özelleştirme sürecinin tamamlanması için.












                                                      - 24 -


Hükümet Uygulama Performansı:




Hükümet kendi istekleri ile tüm varlıkları finansman güvenliğini sağladı. Birçok proje hedefleri vardı
yasal ve fiziksel kavuşmuştur. Muadili finansman olsa hedefler tutturulmuştur, henüz onlar geciktirmek tabiydi
aylık ödemeler prosedürleri nedeniyle. Projenin kurumsal ve siyasi güce aldı
hükümetten destek. PYB tarihe kadar kayıt tutulur ve proje hesapları tarafından denetlenmiş ve
tanınmış özel denetçi. Bazı gecikmeler tarafından denetlenen bir hesap getirmek için başında yaşandı
GKRY'nin gibi bazı varlıklar rektifiye ve normale getirilmesi gerekmektedir.




Belirtildiği gibi önceki hükümetin uygulama hızının ve Tohum Yasaları yürürlüğe girmesi ertelendi
gerektiği gibi uzun ve acı perçinleme işlemleri nedeniyle özelleştirme prosedürünün yerine getirilmesi
özelleştirme için önkoşul.




Proje Başarıları Etkilenen Faktörler:




- Hükümet ve IDA değiştirmeye yönelik çok esnek ve duyarlı tutum göstermiştir
    Projenin uygulanması esnasında şartlar. Banka karşılaşılan bazı zorlukları takdir
    atanan bazı faaliyetlerin sonuçlandırılması onlar mevsimsel değişimi zamanında ilişkili olduğu özellikle
    Tarımsal çıkışlarına bağlı.




- Çalışma IDA denetim ekipleri ve hükümet görevlileri arasında başarılı işbirliği ve ekip çalışması
    çeşitli proje kuruluşlarda. Düzenli misyonları çabaları ve hafifletilebilir kısıtlamalar desteklenir ve
    zorluklar.




- Pro aktif denetim ve proje görev ekibi lideri yakından izlenmesi. Tüm aşamalarında
    Projenin uygulanması ve böylece destek, sürekli destek ve surmounted çeşitli engeller sağlanmalıdır
    ve tatmin edici tamamlanması için proje direksiyon.




Proje Etki:




Görünümünün hükümet açıdan bakıldığında, proje yararlanıcıları ve doğru önemli bir etkisi olmuştur
yoluyla amacına ve hedeflerine ulaşmada: -




- Topluluk grup oluşumu ve kırsal kalkınma alanında güçlü katılımı Vurgu
    ekonomi ve iyi ücret.




- Çiftçilerin kurumların kullanımı bir uzlaşma ve forum geliştirmek için bir net çalışma kurmuştur
    resmi ve gayri resmi tohum sektörü için hem yararlı hem de.




- Tohumculuk sektörünün vizyonu ve faaliyetleri tamamen dönüştürülmüştür. Iki özelleştirme
    sektörler ve diğer işletmelerin pazar odaklı bir yaklaşım müthiş olmanın katkıda bulunmuştur
    varlıkları kendinden gerekiyordu.




- SASP da keskin sırasında girişleri ve özellikle gübre fiyatlarının istikrar katkıda bulunmuştur
    dönemleri fiyatı arttı. Kamu ve özel sektörün çabaları birlikte şahit
    düzenli yapılmıştır etkisi araştırması sırasında çiftçiler takdir.




- SASP Tohum kararname ile tohum iş sürdürmek için yeterli bir ortam döşenmiş bulunuyor








                                                    - 25 -


    Kanun, tüzük, tohum politika kurumlarının oluşturulması ve çeşitli serbest komitesinin özelleştirme.




Hükümet Uygulayıcı Kuruluş:




PYB hazırlama açısından takip kayıt tutma iyi performans göstermiştir ve ayrıca normal olan
Yeterli çalışma planı ve uygulama tedarik faaliyetleri ve tatmin edici ödemeler. 
ilgili kurumların olduğu gibi başlangıçta belli oldu zaman kaybı, onarılamaz oldu
sayıda ve ortak bir hedefe getirelerek zordu. PYB 5 çekirdek kadronun oluşturuldu ve
4 destek personeli tatmin edici görevlerini başarıyla gelen destek.
















                                                   - 26 -


« Son Düzenleme: 14 Ekim 2012, 16:05:44 Gönderen: Koray ÖZEN »

 

Bu sayfa 0.197 saniyede 24 sorgu ile oluşturulmuştur
Copyright © 2012 Ege Tohum Resmi Sitesi. Her hakkı saklıdır .